Partygirl vs. knittinglady

Varför ska alltid så många grejer ta slut ungefär samtidigt!?
Foundation, dagkräm, nattkräm och schampo.
Det blir ju en hel förmögenhet man måste lägga ut!
Måste dessutom ta mig till min underbara frisör Karin och färga/klippa håret.

Har jag tur får jag hänga med henne till Stockholm i februari och bli fixad&fotad för någon hårbok!
Skulle vara grymt kul!

Jag&Karin


Sov jättedåligt inatt också, måste få ordning på det här nu!
Har en kamp med mig själv varje morgon för att komma upp ur sängen, när jag väl har lyckats ta mig upp får jag jättebråttom.
Stress är det värsta jag vet.
Trots den dåliga starten hade jag det jättebra på jobbet, jag är verkligen helt tokig i barn!
Love them, love them, love them.
En vacker dag råkar jag väl smuggla med mig något gulligt exemplar hem!
Fick jobba med Amanda idag, är kul när man har någon i sin egen ålder att prata med.
Och Amanda är dessutom ett bra exemplar!

Imorgon blir också en bra dag, det vet jag med all säkerhet.
Eftersom jag ska jobba med min trogna bloggläsare fröken Paula!
Sen är det ju fredagsfika också, sånt höjer mitt humör ( och blodsocker) rätt rejält!

Helgen har jag inga planer för, känner mig inte ett dugg sugen på utgång.
Tror jag börjar bli gammal och tråkig!
Kanske ska lära mig att sticka!?

Mitt nya liv?


Allt annat kvinnfolk i min släkt är ena riktiga rackare på det där, det är bara jag som inte är sådär händig som dom.
Jag känner mig ju för fabian utanför...
Sen skulle det ju vara grymt att kunna sticka sina egna raggsockor och grytlappar!
Eller kanske en stickad väst med tillhörande kjol och knästrumpor!?
Möjligheterna är oändliga.

Partybruden Emelie går härmed i graven. Say hello to the new Emelie Johanna Larsson, dom stickade verkens okrönta drottning!

Jag tror ändå att jag kan vara en aning vass på det där med handarbete.
En gång när jag bara satt och lekte lite med en virknål och lite garn lyckades jag göra en mössa.
Som dessutom passade alldeles perfekt på min blonda skalle.
Tur/skicklighet vem vet, men bra blev det och världen(inkl jag själv) chockades rätt rejält.

Nu ska jag försöka sova, med betoning på försöka.
Kom igen nu fröken Larsson, let's sleep!!!

Good night, sleep tight.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0