If I'm ugly then so are you, so are you

Hola!
Jaha, sist jag lättade mitt hjärta var för exakt en vecka sedan.
Frisörbesök och jag hade beslutat mig för att det där med september-frillan inte var något jag skulle våga mig på.
...trodde jag.
När jag nämnde att jag varit lite inne på att kapa håret blev frisören eld och lågor..vi skuttade in till hennes kontor och googlade massa bilder på September, körde en ordentlig genomgång av hur hon skulle gå till väga och på något sätt slutade det med att det kapades i alla fall!
Hon hävdade att jag hade precis rätt ansiktsform och utseende för att fixa att bära upp en sån frisyr.
Man tackar, man tackar.
Chocken var total och jag genomgick ett par dramatiska dagar med att försöka tackla min nya look.
Mycket positiv feedback gjorde det hela lite lättare, men jag känner fortfarande att all min kvinnlighet har ryckts ifrån mig.
 


Ja, när allt kommer omkring är det ju bara hår, jag är fortfarande samma gamla fröken Larsson!
Och jag tycker jag var grymt modig som vågade.

Underbaringar är ni ♥
 

Ett litet axplock av alla fina kommentarer från alla fina människor.


Nu är jag verkligen outsidern i mitt gäng med alla långa, blonda hårsvall!
Men det får jag ta.


Kommentarer
Postat av: sandra

Så många människor kan inte ha fel! det blev jättesnyggt, men å andra sidan, allt passar ju en skönhet ;)!

2011-08-01 @ 09:50:01
URL: http://sandraostlund.wordpress.com
Postat av: moa

Jättefint!!!!

2011-08-01 @ 13:59:22
URL: http://moatornqvist.tumblr.com
Postat av: Annie

Jättesnyggt! Du har ju rätt ansiktsform...hoppas du vänjer dig för du passar jättebra i det:) Klippte du dig i Lindesberg? Gilla du frisören? Jag letar sj frisör så tiPs på bra frisörer mottages;)

2011-08-02 @ 06:47:47
Postat av: Ems

Tack Annie!

Ja, jag klippte mig hos Mikaela på Krafts faktist.

Hon är världens gulligaste, och kommer med bra ideér och lyssnar på vad man själv tycker.

Sen är det ett stort plus att hon inte snackar massa skit som vissa andra frisörer i den här stan :P

2011-08-02 @ 14:27:24
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag flyttade nyss hit så jag har ingen bra koll på frisörer här så tack för tipset. Men det låter ju inte kul att frisörerna här pratar skit! Men då kanske jag beger mig till Krafts:)

2011-08-02 @ 21:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0