when life gives you a lemon...

För ett par veckor sedan fick jag mig en inte alltför rolig överraskning när jag gled in i mitt förråd nere i källaren.
Alla och då menar jag A L L A mina jackor hade blivit mögliga.
Hej då ett x antal tusen ( sisådär 6-7 om vi ska vara lite mer exakta).

Som grädden på moset hade även mina mockastövlar blivit förstörda, sen vill jag inte ens tänka på alla kläder som förmodligen inte går att använda mer.
Grejen var ju den att jag var otroligt nöjd med dom jackor jag hade, och min plan var att inte köpa någon ny i år.
Bara att tänka om.

Med tanke på den otroliga tidsbrist som råder i mitt liv, har jag liksom inte kunnat tagit mig iväg och inhandla något käckt exemplar.
Passar på att göra lite research såhär i förväg, så jag vet vad som väntar mig när jag väl får tid.
Till saken hör den att jag överlag inte gillar vinterjackor.

Min research gjorde mig ännu mer skeptisk. Varken hm eller Gina har någon jag kan tänka mig att skutta runt i.
Och det känns som en otrolig chansning att beställa någon på nätet.
Dock fanns det en hel del fina på Nelly:
Lollo Jacket SEK 2179, Replay - NELLY.COM Panorama Buckle Coat SEK 995, Rut m.fl. - NELLY.COM  
Soul Jacket SEK 2295, Twist & Tango - NELLY.COMLinda Jacket SEK 1679, M By M - NELLY.COM
 Miya Leopard Coat SEK 779, Awear - NELLY.COM Blasca Fur Jacket SEK 699, Vila - NELLY.COM

Jaja, "det löser sig, sa han som sket i vasken".


Kommentarer
Postat av: Patrik

Trist med mögliga kläder, inge bra att förvara i en källare. Går det inte att göra rent och få bort möglet då?



Det går bra med gröten :) Igår hade jag till och med björnbär i den. Idag sov jag till lunch så jag hoppade över frukosten och åt riktig mat istället. Rätt skönt att kunna sova riktigt igen, efter att ha haft två år som jag knappt sovit alls så tycker jag det är ok att sova lite för länge ibland.. Bara för jag kan....



2011-11-19 @ 13:31:24
URL: http://bloggliv.ws

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0