Nej fy fan för " kojvgonoff"

Vidrigt trött imorse, vidrigt trött hela dagen på jobbet, vidrigt trött nu!

Yes, det är måndag.
Var på favoritavdelningen idag med mina gullungar, men kände att jag inte hade ork till någonting!
Men jag försökte så gott jag kunde att vara den gamla vanliga fröken Emelie som leker, busar och är otroligt aktiv.
Det gick väl sådär, men det är tanken som räknas har jag hört.



Dagen bjöd på en liten tur till skogen där vi fröknar byggde världens grymmaste koja som uppskattades något enormt, sen blev det även en del blåbärsätande och därav en hel hög med kladdiga fingrar/munnar/kläder som man helst ville hålla ett visst avstånd ifrån.
När vi var påväg hem var vissa trötta och hungriga och ett evigt krångel satte igång med gråt, skrik och vägran om att gå tillbaka!
Efter tjat och lite fjäskande var det en springtävling som tillslut löste problemet, och vi lyckades äntligen komma tillbaka.


Hungrig som en varg slog jag mig ner vid det lilla miniatyrbordet jag hamnat vid dagen till ära, lyfter på locket, och vad skådar mina trötta ögon;
Korvstroganoff, det hör man ju bara på namnet vad konstigt det är...och dom stackars barnen kan ju inte ens säga det : -
fjöken, kan jag få lite mer kojvgonoff??

Nej, fy fabian det är inte mycket att hänga i julgranen!
Så hungrig som bara den fick jag gå runt resten av dagen, tills mellis då det vankades fil&flingor.
Jag älskar verkligen mitt jobb, men vissa dagar skulle det vara skönt att bara ligga hemma och göra ingenting!

Ems♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0