Packningsteknik for blondes

Idag är det fredag, och jag är på ett strålande humör!
Haft så fruktansvärt kul på jobbet idag med fritidsungarna och personalen.
Blev rätt överlycklig imorse när jag såg att det var några av mina favoriter på björkhaga som jag skulle jobba med.
Tio barn, fyra personal. Perfect!
Det har spelats fotboll, plockats blåbär, ätits fruktansvärt god mat iform av kycklingspett, pasta med soltorkade tomater, fetaost mm, bakats bröd, spelats kort.
Otroligt skön dag helt enkelt.

Som grädden på moset hade alla barn gått hem innan 15.30, skönt för mig som skulle ha jobbat till 18.15.
Jag klagar inte!

Nu ska jag snart påbörja resan mot Norrland och Trehörningsjö.
Vi lämnar villan och åker iväg med volvon, husvagnen och hunden är givetvis med( Svenssonvarning på högsta nivå!).

Upptäckte att min packningsteknik inte förbättrats ett dugg.
Det finns så många "tänk om".

Vilket resulterar i att jag har med mig sju par skor: två par tygskor(ett par gamla, ett par nya), gummistövlar(jag ska ju trots allt fiska och leva friluftsliv),  highheels(man vet aaaldrig om det blir party borta i skogen), sandaler(vilket var otroligt praktiskt enligt min mamma),ballerina(bara för att det är ett måste), träningsskor ( det kan faktist bli en och annan promenad därborta).

Käderna ska vi inte ens tala om, jag undrar verkligen om man kan läsa någon kurs som heter "packningsteknik for blondes"..eller något i den stilen!
Jag skulle ta den utan tvekan.

Det ska i alla fall bli väldigt skönt att komma bort ett tag, till ett litet ställe som i princip bara har en camping och en mataffär.
Myror i brallan lär det blir på fröken Larsson, men jag ska försöka slappna av!

Ska väl glida runt med mina gummistövlar på fötterna, fiskespöt i högsta hugg och en rejäl prilla under läppen.
Precis som en äkta friluftsmänniska!


Nu får alla ha det great medans jag är borta!






Kommentarer
Postat av: Josefin

jag skrev till dig på mailen ang skorna så du bara vet :)

2010-08-01 @ 19:17:21
URL: http://josefinwasborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0