Do you remember?

Sitter och klickar mig runt på youtube. Hur underbart är det inte att lyssna på massa gamla låtar. Låtar som alla har ett minne som gör att man kommer ihåg hur det var precis då.


Arvingarnas skiva. var den första i min samling. Jag var grymt liten men tyckte ändå att casper och jag nog skulle bli ett fruktansvärt bra par. Fru Campbell, fröken Soreby och jag dansade ofta runt och drömde om desssa underbara män!

Det här var en av låtarna jag och Mathilda älskade att framföra för våra föräldrar.
Iklädda "vuxenkläder" och med uppstoppade bikinitoppar var vi redo att ta över världen :P




Carola var en av mina idoler som liten. Min absoluta favoritlåt var just "Tommy tycker om mig".
Vilket resulterade i att jag varje fredag på roliga timmen, framförde den låten.
Med danssteg påhittade av min kära storasyster och med två tjejer som bakgrundsdansare.
Det måste ju ha varit helt otroligt spännande för mina klasskamrater att se mig entra scenen vareviga fredag!



Det var 1999, jag var tio år och alla småtjejer(inklusive jag själv) föll för Martin Svensson.
När han sjöng om att man var så "yeah,yeah wow,wow" och lade huvudet på sned som en söt hundvalp!



Melodifestivalen 2004. Jag hade förälskat mig totalt i Karl Martindahl när han medverkade i Fame factory.
Vilken karl! Vart toh han vägen?




Det var sommar, jag var kär, på tok för blåögd och min dåvarande pojkvän sjöng och spelade gitarr som en gud. Därför har jag någon sorts hat-kärlek till den här låten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0