Blondes have more fun

I en mysig kofta, leggings och supersköna sockar sitter jag i sängen med ett hav av kuddar runt mig, medan regnet smattrar mot fönsterrutan.
Jag avskyr regn, det tänker jag inte sticka under stol med.
Men när man får vara inomhus och slippa bli blöt och kall, så är själva smattrandet en grej som jag verkligen gillar.

Nu ska jag försöka mig på en update, vilket jag vet kommer resultera i ett milslångt inlägg med massa skitsnack.
Enjoy!

I lördags började jag dagen med att jobba på Frosths tillsammans med Bella&Sara.
Bella hade gått från blondin till brunett och var superfräsch!
Alla blir brunetter nu, snart är jag väl den enda blondinen.
Vi är en hotad art!

När arbetsdagen var slut svingade jag mig upp i sadeln(på min röda springare av märket monark), och hämtade upp telefonen jag skulle få låna av Andreas.
Lovely att ha en fungerande mobil säger jag bara!
Sen var det bara att sätta igång med alla förberedelser för kvällens utgång.
Allt gick fel!
Jag halkade i duschen, vilket absolut inte var första gången!
Jag skar mig rejält på rakhyveln så det blev världens blodbad( tänk er stockholms blodbad...ungefär).
Hittade sedan inga plåster så tillverkade ett eget med hjälp av toalettpapper och tejp, fashion!
Hade sönder strumpbyxor, glömde parfym och skitade ner min lilla sjömansmössa. osv. osv.




Tess&Jag

När vi hade fått på oss våra outfits och gått från tre blondiner(med någorlunda normalt utseende), till en städerska, en leopard och en sailorgirl kom vi på att vi var hungriga.
På med skor, sen drog vi iväg och fick folk att vända sig efter oss på gatan.
Väl framme på pizzerian roade jag mig med att spela otroligt blåst och ha världens drygaste stockholmsdialekt.






Emsx2. LoveLoveLove


Kvällen blev väl inte riktigt som vi hade planerat, hamnade till sist på Strömpis istället för på maskeraden.
Tack Holms för att du fixade så vi slapp både den vanliga kön och vipkön, och för att du är en sån fruktanvärt trevlig prick!

Efter Strömpis hookade jag upp med en av dom trevligaste karlarna som finns i Örebro(och förmodligen i hela Sverige) herr Marcus Lindner, i väntan på att min underbara vän Fredrik skulle hämta upp mig.
Jag är omgiven av så fruktansvärt många fina/klockrena/underbara människor, det är jag tacksam för varenda dag!

Vid 04 tiden på söndag morgon gled vi in på Trädgårdsgatan, och det var himmelskt att tvätta av sig sminket, borsta tänderna och krypa ner i sängen.
Klockan sju vaknade jag upp och var städsugen, sen drog jag ner en mössa över huvudet, skuttade till affären och handlade, slutligen tog jag en promenad runt sjön med Pula.
Crystal och resten av elitlaget var iväg till Gislaved och spelade match, så jag hade lovat att agera hundvakt!


Som jag förutspådde- världens längsta inlägg!

Nu ska jag försöka kolla klart på "Tre systrar och en mamma", som jag somnat till två kvällar i rad nu.





Kommentarer
Postat av: Fröken Andersson

Men underbara kvinna! VART på Strömpis höll du hus i Lördags? Jag var också där men inte en sailorgirl så långt ögat kunde nå :(

2010-11-02 @ 23:16:30
URL: http://carolajjn.blogg.se/
Postat av: lolly

guud vilken härlig outfit du hade! vart har du köpt den? :)

2010-11-03 @ 00:30:41
URL: http://lollysbloppis.blogg.se/
Postat av: Jennie

Absolut är det de. kände igår att allt verkligen va skit =/ men pratade ut lite med Nicklas. =)

Åg tack så mkt. han är min ögon sten verkligen =)



Kram

2010-11-03 @ 08:02:34
URL: http://jennieannajohansson.blogg.se/
Postat av: Bella

Åh vad snäll du är ang. håret..känns sådär, haha. Tittar på bilder och längtar tillbaks till det blonda :p Men när håret börjar gå av är det nog dags att sluta bleka..

Vad tjusig du var på maskeraden föresten!

Hoppas det är bra med dig :) Kramar!

2010-11-03 @ 09:08:04
URL: http://isabellhoff.blogg.se/
Postat av: Jennie

hehe ja se där :) det kanske vi gör =)=)

2010-11-03 @ 09:09:07
URL: http://jennieannajohansson.blogg.se/
Postat av: Johannas ordsamling

Seriosly. Snygga sailorkvinna. Jag har Emlan-cravings! <3

2010-11-03 @ 14:51:45
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: lolly

snygg var den iaf :))

2010-11-04 @ 13:38:28
URL: http://lollysbloppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0