Bad day

Vissa dagar undrar man vad man har gjort för att förtjäna det man utsätts för.
Just idag måste det ha varit någon med övernaturlig makt som kände för att jävlas riktigt ordentligt med mig.

När jag vaknade och skuttade ur sängen sådär graciöst som bara jag kan, skuttade jag rakt på min nyckelknippa ( som består av 7 nycklar, ett eiffeltorn, en groda+ två andra vackra nyckelringar).
Det var inte speciellt skönt med andra ord.

Med en smärta utan dess like i min arma fot, släpade jag mig döende till badrummet.
Dagens utseende var inte mycket att hurra för, en härlig finne hade pluppat upp på min högra kind under natten.
Plötsligt händer det.
Toppen tänkte fröken Larsson Ofräsh.
Allt hat åt finnar(måste väl poängtera att det inte är folkslaget jag menar..annars står väl en hög här utanför snart och vill bränna mig på bål för min rasism).
Kan trösta mig med att det förmodligen kommer dröja en evighet innan nästa finne tar plats i mitt ansikte, det hör ju inte till vanligheterna direkt.

 

Försökte tänka bort den där förbannade saken i ansiktet, åt frukost utan problem.
Sen satte det igång igen.
Tänkte att det skulle vara smarrigt att ta med sig en liten burk russin till jobbet.
Nöjd över min fina idé tänkte jag glida ut i hallen och stoppa ner den i väskan.
Men eftersom det inte var min dag idag, flög burken ur min hand på något magiskt sätt.
och voilá: russin över hela golvet.
Vid det tillfället kände jag tårarna ligga och lura i ögonvrån!



Som det inte var nog med alla dessa hemska händelser spöregnade det sådär extra mycket preciiiis när jag skulle cykla till jobbet.
Jag stoppade in hörlurarna i öronen och låtsades som det regnade(humor av världsklass, I know).
På halva vägen knakade det till lite käckt i mina leggings.
Tre hål i skrevet- check! ( som att man behövde fler hål där...).

Men kan man tänka sig!
Där tog faktist oturen slut.
Förutom att jag nu hade tänkt lägga in den underbara Daniel Powters "Bad day" och det inte fungerade så jag får länka istället...
Men det var ju bara en liten bagatell!

Imorgon hoppas jag att det blir en bättre start på dagen.
Utan smärtor, finnar och hål i skrevet!

Nu sitter jag och väntar in min one and only african queen: Mam-Yandeh.
Vi ska återuppleva gamla minnen och sjunga lite gospel.
Jag älskar när den kvinnan tar sina falsettoner.
Grannar: jag ber om ursäkt i förväg!

Kommentarer
Postat av: carro

Hörde inte ett ljud :)

2010-09-21 @ 22:52:11
URL: http://www.spjutan.blogspot.com
Postat av: mammy

haha det vart lite dåligt med sjungandet!! haha får ta om det någon gång :D

2010-10-01 @ 02:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0