En frisk fläkt

Sådär ja!
Disken är klar, alla grejer ligger på sin plats, trasan har farit fram likt en virvelvind över hela lägenheten.
Ordning och reda kallas det.
Har dessutom städat toaletten för fjärde(!) gången den här veckan.
Det beror inte på att jag har varit kass i magen, jag är ju tjej och vi bajsar inte.
Men det visste väl alla redan!

Däremot har jag en fläkt som orsakat en uppsjö av damm som lägger sig som ett fint lager över hela mitt damrum.
Städpedant som jag är har det varit otroligt påfrestande för mitt psyke att se det där förbannade dammet ligga och förstöra den härliga stämningen.



Idag kände jag att jag hade fått nog.
Min kära mamma hade gett mig rådet att ringa hyresvärden för att åtgärda problemet, tack för att du tror på mig mamsen ;).
Men självständig som jag är högg jag i för egen maskin.
Jag gjorde ett fantastiskt jobb.
Skruvade lite, tog isär lite och med hjälp av allrengöring, tops och en envishet utan dess like är nu min fläkt uppmonterad igen.
Jag är stolt över min insats, det tänker jag inte sticka under stol med!

Efter elva dagar av jobb väntar nu en ledighet fram till på tisdag, om jag kan hålla mig från jobbet så länge vill säga.
Har faktist mina små funderingar på att se om jag behövs på Grönsiskan imorgon!
Mitt vikariat har blivit förlängt med två veckor till, ännu en fantastisk händelse.

Lite resultat av dagens hårda arbetsdag

En otroligt välarbetad tavla, som numera pryder en vägg på Smörblomman.

Nu när min själ äntligen fått ro ( på grund av att det är städat), kan jag äntligen tända massa ljus, krypa ner i sängen och kolla på film.
Ikväll blir det nog "Snabba cash" och "Sunes sommar".
Känns som en otroligt klockren kombination.

På lördag håller jag tummarna för att min soulmate kommer på visit.
Så jag får prata snusk, skratta, kolla barnfilm, bli kliad på ryggen och helt enkelt bara vara mig själv!



Kommentarer
Postat av: Johannas ordsamling

HAHAHAHAHAHAHHAHA!!!!!!



Jag skrattar högt här. Fan vad jag älskar dig och hur du formulerar dig! SAKNAR DIG!!!!!

2010-09-17 @ 00:24:07
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0