Desperate housewife.

I söndags bakades det saffransbullar.
Det var tänkt att det skulle bli lussebullar.
Men någon satte käppar i hjulet..och jag erkänner att det var jag själv.
Skulle ge mig på att göra varianten med kesella i, och trött som jag var efter jobbhelgen råkade jag missa en liten siffra. Det resulterande i att jag hade i 50 gram smält smör i degen, istället för 150.

Men skam den som ger sig!
Jag kom på den brillianta idén att ta det resterande smöret och bre inuti bullarna istället, och även riva över mandelmassa.
Resultat: S U C E S S .






" Männsikor kan se bra ut, men med dig är det mycket mer än så. Du har sån utstrålning så man inte kan sluta titta på dig."

Det var några få av orden en kund sa till mig i lördags, jag blev verkligen så rörd och glad att jag nästan fällde en tår.
Tänk att få höra sånt när man känner att man inte har världens bästa dag på utseendefronten.
Den här människan gjorde min dag, min helg!
Han menade även på att folk är för dåliga på att ge komplimanger till varandra.
Och att han absolut inte hade någon baktanke med det han sa , utan bara ville att jag skulle veta om det.

Går jag in i en butik och tycker att bruden i kassan har snygg tröja, fint hår, whatever...då berättar jag det för henne.
Små, små ord gör så mycket skillnad.
Så är det bara!




Kommentarer
Postat av: President of the Emelie Larsson fanclub

Den kunden har helt rätt! Det finns ingen som har en sån fantastisk utstrålning som fröken Larsson. Emelie är inte bara är väldigt vacker...hon är dessutom lika fin invändigt. Lägg sedan till en härlig humor och en sprallighet som skulle göra en iller avundsjuk, så förstår ni vilken unik tjej detta är :-) Kram

2011-12-13 @ 18:08:46
Postat av: Johan

Bullarna ser väldigt aptitliga ut måste jag säga. Sen håller jag med både kunden och ditt" fan" som kommenterat. Du är en av anledningarna till att man går till Frosths och tar sig en fika på helgerna. Man får energi och kan inte göra annat än le när man möts av ditt leende, energi och prat:)

Är det bara på helgerna du är där?

2011-12-14 @ 19:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0