Städa, städa varje fredag

När jag kom hem hade jag bestämt (tillsammans med mormor), att jag skulle vänta med att städa tills imorgon.
Att bara ta av mig skorna, slå på teven och slänga mig ner i soffan och slappna av.
Men nej, det gick inte.
Städpedanten inom mig bara skrek att den ville ha ordning och reda.
Den ville inte ha kläder på fel ställe, en obäddad säng och smulor på vardagsrumsbordet efter gårdagens smaskande av finn crisp.

I nästan en timme ordnade och donade jag här och där, bara för att kunna få lite lugn i själen och kunna sätta mig i soffan utan att känna världens stress över att saker inte låg på rätt ställe.
Att till och med bädda sängen, fast klockan nästan är nio på kvällen känns ju överdrivet.
Men det är sån jag är.
Städpedant, modellen värre.

Ni skulle bara veta alla renlighetsgrejer jag har för mig.
Ett praktexempel är att jag inte kan ligga med huvudet på kudden om mina sängkläder nyss är bytta, och jag inte har tvättat håret samma dag.
Ungefär på den nivån ligger det.
Insane!

Dammtorkning och dammsugning får vänta tills imorgon i alla fall, det är ju ett framsteg.

Nu har två nya tavlor fått flytta in i mitt palats! Dom är dock min kära systers egentligen, men nu när hon flyttar ihop med sin karl tänkte hon att hon skulle låta honom slippa ha tjejiga skotavlor på väggarna.
Det tackar vi för, jag älskar dom!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0